Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0021 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0021 MAXGEAR

30-0021 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
212.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

5614437/MG

numer części:

30-0021

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 35,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 180,0
Ciężar [kg] 2,06
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5907558522396

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0021 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL
numery OEM:
OPEL      06 14 411
OPEL      56 14 415
OPEL      56 14 437
OPEL      6 14 411
OPEL      91 28 177
SAAB      47 72 901
SAAB      55 351 711
SAAB      91 281 77
SAAB      95 44 461
VAUXHALL      009128177
VAUXHALL      055351711
VAUXHALL      090528648
VAUXHALL      09128177
VAUXHALL      55351711
VAUXHALL      90528648
VAUXHALL      9128177

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0021 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.