Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP031 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP031 HUTCHINSON

DP031 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
numery handlowe:

DP031

numer części:

DP031

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 45,00
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 153,00
Średnica punktów mocowania [mm] 35,00
nr EAN 3159750728676

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP031 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, FRONTERA B, OMEGA B, SIGNUM, SINTRA, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, SAAB 9-3 2.0D/2.2D 11.96-02.15
numery OEM:
OPEL      55351711
OPEL      5614437
OPEL      614411
OPEL      9128177
SAAB      55351711
SAAB      9544461
VAUXHALL      55351711
VAUXHALL      9128177

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP031 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.