Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 915359 ruville/fag

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 915359 RUVILLE/FAG

915359 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

915359

producent:

RUVILLE/FAG

Rozmiar gwintu 1: M14x1,5 A
Rozmiar gwintu 2: M18x1,5 A
Długość [mm]: 283
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 915359 RUVILLE/FAG

numery OEM:
OPEL      16 03 213
OPEL      16 03 216
OPEL      16 03 256
OPEL      16 03 287
OPEL      16 03 303
OPEL      16 03 642
OPEL      16 03 643
OPEL      1603213
OPEL      1603216
OPEL      1603256
OPEL      1603287
OPEL      1603303
OPEL      1603643
OPEL      9118128
OPEL      93179557
OPEL      93186330
OPEL      93189451
OPEL      93191521
OPEL      93191526

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 915359 RUVILLE/FAG w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 915359 RUVILLE/FAG:

Sławomir, Golczewo
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
tomasz, nowy targ
2021-02-07
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Golczewo
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
,
2021-01-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 915359zobacz instrukcję montażu 915359

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.