Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 207 144 topran

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 207 144 TOPRAN

207 144 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN
57.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

207 144

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 18 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 207 144 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 303mm) pasuje do: OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA B, ZAFIRA B/MINIVAN 1.6-3.2 04.02-04.15

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 207 144 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 207 144 producenta TOPRAN

OPEL

1603252, 1603287, 1603290, 1603303, 1603417, 1603642

numery OEM:
OPEL      16 03 252
OPEL      16 03 287
OPEL      16 03 290
OPEL      16 03 303
OPEL      16 03 417
OPEL      16 03 642
VAUXHALL      93178160
VAUXHALL      93186330
VAUXHALL      93187435
VAUXHALL      93189451
VAUXHALL      93191521
VAUXHALL      93191673

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 207 144 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 207 144 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.