Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 915904 ruville/fag

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915904 RUVILLE/FAG

915904 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

915904

producent:

RUVILLE/FAG

Wymiar stożka [mm]: 12,10
Wymiar gwintu: M14x1,5 A
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915904 RUVILLE/FAG

KOŃCÓWKA DR RUVILLE 915904 L=P PEUGEOT 205,305,306/CITROEN C15,VISA
numery OEM:
CITROËN      94 710 034 65
CITROËN      9471003465
CITROËN      95 590 802
CITROËN      95590802
OPEL      44 03 661
OPEL      4403661
PEUGEOT      3817.10
PEUGEOT      3817.18
PEUGEOT      3817.50
PEUGEOT      381710
PEUGEOT      381718
PEUGEOT      381750
PEUGEOT      95 493 208
PEUGEOT      95493208
RENAULT      48 52 010 91R
RENAULT      485201091R
RENAULT      77 01 461 770
RENAULT      7701461770

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915904 RUVILLE/FAG w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915904 RUVILLE/FAG:

Sławomir, Golczewo
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Golczewo
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
,
2021-01-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
tomasz, nowy targ
2021-02-07
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.