Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 915955 ruville/fag

Sworzeń wahacza 915955 RUVILLE/FAG

915955 Sworzeń wahacza RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

915955

producent:

RUVILLE/FAG

Wymiar stożka [mm]: 15,80
Wymiar gwintu: M38x1,5 A
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 915955 RUVILLE/FAG

numery OEM:
CITROËN      3640.60
CITROËN      3640.68
CITROËN      3640.70
CITROËN      364060
CITROËN      364068
CITROËN      364070
PEUGEOT      3640.53
PEUGEOT      3640.60
PEUGEOT      3640.68
PEUGEOT      3640.70
PEUGEOT      3640.73
PEUGEOT      364053
PEUGEOT      364060
PEUGEOT      364068
PEUGEOT      364070
PEUGEOT      364073
PEUGEOT      98 173 750 80
PEUGEOT      9817375080

Zastosowanie Sworzeń wahacza 915955 RUVILLE/FAG w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.