Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Honda CR-V IV (RM_) 2.2 i-DTEC AWD (RE6) (2012.10-???) 150km » 1862 516 344 sachs
wybrany samochód: 
Honda Cr-v Iv (rm_) 2.2 I-dtec Awd (re6) (2012.10-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 1862 516 344 SACHS

1862 516 344 Tarcza sprzęgła SACHS
sachs 1862 516 344
Tarcza sprzęgła 1862 516 344
1862 516 344
sachs 1862 516 344 Tarcza sprzęgła
Tarcza sprzęgła 1862 516 344 sachs
Tarcza sprzęgła 1862 516 344 sachs
Tarcza sprzęgła 1862 516 344 sachs

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1862 516 344

producent:

SACHS

Status produktu: Normalny
Parametr215VTPB
Średnica [mm]215
Profil piasty18,3x20,4-24N
Ilość zębów24
nr EAN4013872182336

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 1862 516 344 SACHS

Tarcza sprzęgła (215mm) pełen profil pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA G, CALIBRA A, VECTRA B 1.6/1.8/2.0 08.89-01.05
numery OEM:
OPEL      6 64 010
OPEL      6 64 239
OPEL      6 64 243
OPEL      6 64 250
OPEL      6 64 259
OPEL      90512353
OPEL      90523368
OPEL      90523807
OPEL      90540854
OPEL      90541305
OPEL      90542066
OPEL      90543617
VAUXHALL      6 64 259
VAUXHALL      90540854
VAUXHALL      90541305
VAUXHALL      90542066
VAUXHALL      90543617

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 1862 516 344 SACHS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza sprzęgła 1862 516 344 SACHS:

Łukasz, Warszawa
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.