Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 1878 023 831 sachs

Tarcza sprzęgła 1878 023 831 SACHS

1878 023 831 Tarcza sprzęgła SACHS
sachs 1878 023 831
Tarcza sprzęgła 1878 023 831
1878 023 831
sachs 1878 023 831 Tarcza sprzęgła
Tarcza sprzęgła 1878 023 831 sachs
Tarcza sprzęgła 1878 023 831 sachs
Tarcza sprzęgła 1878 023 831 sachs

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1878 023 831

producent:

SACHS

Parametr 395GTZ
Średnica [mm] 395
Profil piasty 36x40-18N
Ilość zębów 18
nr EAN 4013872142088

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 1878 023 831 SACHS

Koszt kaucji: 0.06 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

SACHS tarcza sprzęgła 395mm DB ATEGO 1017-1023, 1214-1228, 1317-1328, 1517-1528, 1823-1828, 2523-2528, 2628, 712-717, 812-823, 915-925
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      015 250 46 03
MERCEDES-BENZ      015 250 63 03
MERCEDES-BENZ      016 250 84 03
MERCEDES-BENZ      019 250 95 03
MERCEDES-BENZ      019 250 99 03
MERCEDES-BENZ      020 250 00 03
MERCEDES-BENZ      021 250 66 03
MERCEDES-BENZ      021 250 67 03
MERCEDES-BENZ      022 250 87 03
MERCEDES-BENZ      022 250 88 03
MERCEDES-BENZ      A 015 250 46 03
MERCEDES-BENZ      A 015 250 63 03
MERCEDES-BENZ      A 016 250 84 03
MERCEDES-BENZ      A 019 250 95 03
MERCEDES-BENZ      A 019 250 99 03
MERCEDES-BENZ      A 020 250 00 03
MERCEDES-BENZ      A 021 250 66 03
MERCEDES-BENZ      A 021 250 67 03
MERCEDES-BENZ      A 022 250 87 03
MERCEDES-BENZ      A 022 250 88 03
zamienniki:
340 0049 21
brak
LuK - Aftermarket Service oHG

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 1878 023 831 SACHS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza sprzęgła 1878 023 831 SACHS:

Łukasz, Warszawa
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.