Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM) 2.5 TDI (1996.06-1999.08) 102km » 1878 045 941 sachs
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-46 Ii Platforma / Podwozie (2dc, 2df, 2dg, 2dl, 2dm) 2.5 Tdi (1996.06-1999.08) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 1878 045 941 SACHS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1878 045 941

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Parametr170VTB
Średnica [mm]170
Profil piasty15,3x17,4-20N
Ilość zębów20
nr EAN4013872318285

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 1878 045 941 SACHS

numery OEM:
FIAT      46230859
FIAT      46230950
FIAT      46471427
FIAT      5881975
FIAT      5881996
FIAT      5882510
FIAT      5882777
FIAT      5888126
FIAT      5888139
FIAT      5891336
FIAT      5891337
FIAT      5891340
FIAT      5954641
FIAT      5983936
FIAT      5984955
FIAT      7542628
FIAT      7574522
FIAT      7579234
FIAT      7619341
FIAT      7682704
FIAT      7682705
FIAT      7684344
FIAT      7684345
FIAT      7685705
FIAT      77235510
FIAT      7730135
FIAT      7735059
FIAT      77705510
LANCIA      5881126
LANCIA      5881996
LANCIA      5888126
LANCIA      5891336
LANCIA      7579234
LANCIA      7619341
LANCIA      7682704
LANCIA      7682705
LANCIA      7684344
LANCIA      7685705
LANCIA      7735059
SEAT      SE 028 125 104 A
SEAT      SE 127 125 104 B

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 1878 045 941 SACHS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza sprzęgła 1878 045 941 SACHS:

Łukasz, Warszawa
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.