Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Land Rover RANGE ROVER IV (L405) 4.4 SDV8 4x4 (2013.08-???) 313km » 1878 995 401 sachs
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Iv (l405) 4.4 Sdv8 4x4 (2013.08-???) 313km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 1878 995 401 SACHS

1878 995 401 Tarcza sprzęgła SACHS
sachs 1878 995 401
Tarcza sprzęgła 1878 995 401
1878 995 401

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1878 995 401

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Parametr220VTB
Średnica [mm]220
Profil piasty17,1x20,1-17N
Ilość zębów17
nr EAN4013872136964

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 1878 995 401 SACHS

Tarcza sprzęgła (220mm) pełen profil pasuje do: FORD ESCORT III, ESCORT IV, ESCORT V, ESCORT VI, FIESTA II, FIESTA III, ORION I, ORION II, ORION III 1.6/1.8 09.80-08.00
numery OEM:
FORD      1005562
FORD      7364897
FORD      7381785
FORD      95AG-7550-CA
FORD      95AG-7550-CB
FORD      95AG-7550-CC

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 1878 995 401 SACHS w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza sprzęgła 1878 995 401 SACHS:

Łukasz, Warszawa
2022-11-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.