Średnica [mm] | 228 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami koła zamachowego |
nr EAN | 4013872493395 |
Dodatkowe informacje o produkcie Koło zamachowe, Dual-mass flywheel 2294 000 453 SACHS
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
028105266A, 038105266AB, 038105266AK, 038105266AN, 038105266D, 03G105266BQ
028105266A, 038105266AB, 038105266AK, 038105266AN, 038105266D, 03G105266BQ
038105266AN, 03G105266BQ
AUDI | 028 105 266 A | |
AUDI | 038 105 266 AB | |
AUDI | 038 105 266 AK | |
AUDI | 038 105 266 AN | |
AUDI | 038 105 266 D | |
AUDI | 03G 105 266 BQ | |
SEAT | 03G 105 266 BQ | |
SKODA | 038 105 266 AN | |
SKODA | 03G 105 266 BQ | |
VOLKSWAGEN | 028 105 266 A | |
VOLKSWAGEN | 038 105 266 AB | |
VOLKSWAGEN | 038 105 266 AK | |
VOLKSWAGEN | 038 105 266 AN | |
VOLKSWAGEN | 038 105 266 D | |
VOLKSWAGEN | 03G 105 266 BQ |
Zastosowanie Koło zamachowe, Dual-mass flywheel 2294 000 453 SACHS w samochodach:
Opinie Klientów o Koło zamachowe, Dual-mass flywheel 2294 000 453 SACHS:
Koło dwumasowe
Zamachowe koło dwumasowe jest jednym z wielu elementów konstrukcyjnych układu napędowego samochodu. Pomimo, iż pojazdy jeżdżą po drogach już od ponad 100 lat, wprowadzenie tego elementu do aut osobowych miało miejsce dopiero w połowie lat 80-tych ubiegłego wieku. Z definicji koło zamachowe jest bryłą obrotową o dużym momencie bezwładności, która stanowi tymczasowy magazyn energii mechanicznej. W praktyce jego zadaniem jest ochrona skrzyni biegów przed destrukcyjnymi skutkami drgań typowych dla skokowej pracy silników spalinowych.
Koło dwumasowe określane też skrótem DKZ składa się z kilku elementów. Podstawę stanowi masa pierwotna, która jest bezpośrednio połączona z wałem korbowym silnika. Na jej powierzchni znajduje się zamocowany na stałe (techniką spawania lub na gorąco) wieniec koła zamachowego. Ten specyficzny element współpracuje z rozrusznikiem odpowiadając bezpośrednio za rozruch silnika. Masa pierwotna jest umieszczona pod pokrywą. Pomiędzy tymi elementami znajdują się dwie sprężyny skrętne z blokadami.
Na wałku skrzyni biegów jest mocowane koło masy wtórnej, złożone z płyty wtórnej oraz tarczy zbierakowej (pierścień wtórny z ramionami). Jego zadaniem jest współpraca ze sprzęgłem. Przeniesienie momentu obrotowego z tarczy masy pierwotnej na tarczę masy wtórnej następuje poprzez sprężyny łukowe. W najnowszych modelach kół dwumasowych mają one formę talerzową i nie są montowane na stałe, lecz mocowane pomiędzy dwiema tarczami zaciskowymi. Istotnym elementem koła dwumasowego jest też łożysko, które umożliwia wzajemny ruch obrotowy obu mas względem siebie.
Koło dwumasowe jest elementem podatnym na uszkodzenia, dlatego niekiedy wymaga wymiany. W naszym asortymencie znajdują się koła zamachowe marki LuK – pierwszego producenta tych elementów pojazdu. Proponujemy też produkty marek takich jak Sachs czy Japanparts. W sprzedaży mamy również zestawy oryginalnych śrub do kół zamachowych.