Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 654 196 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 196 SACHS

3182 654 196 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 654 196
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 196
3182 654 196

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

3182 654 196

producent:

SACHS

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 3182 654 232
nr EAN 4013872882885

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 196 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, MITO, SPIDER; CHEVROLET AVEO, TRAX; FIAT GRANDE PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO/HATCHBACK; OPEL ASTRA H 1.3D-2.2 05.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55558918
FIAT      55558918
OPEL      55352048
OPEL      55558918
OPEL      56 79 350
VAUXHALL      55558918
VAUXHALL      56 79 350
CHEVROLET      55558918
CHEVROLET      56 79 350

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 196 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.