Rodzaj uszczelnienia | Uszczelka metalowo-elastomerowa |
Ilość uszczelek | 1 |
Materiał uszczelnienia | blacha stalowa |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1072 SALERI SIL
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
11512248996, 11512354055, 11512354057, 11517786192, 2248996, 2354055, 2354057, 7786192
1334082, 93171540
PEB000050
BMW | 11512248996 | |
BMW | 11512354055 | |
BMW | 11512354057 | |
BMW | 11517786192 | |
BMW | 2248996 | |
BMW | 2354055 | |
BMW | 2354057 | |
BMW | 7786192 | |
OPEL | 1334082 | |
OPEL | 93171540 | |
VAUXHALL | 93171540 | |
LAND ROVER | PEB000050 |
Zastosowanie Pompa wodna PA1072 SALERI SIL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.