Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156052 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156052 SASIC

2156052 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
 

    Ocena:
numer części:

2156052

producent:

SASIC

Średnica [mm] 135
Ilość żeber 5
dla numeru OE 55217836
nr EAN 3660872422286

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156052 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: ABARTH 500 / 595 / 695, 500C / 595C / 695C, GRANDE PUNTO, PUNTO EVO; ALFA ROMEO GIULIETTA, MITO; FIAT 500, 500 C, 500L, 500X 1.1-1.6D 09.99-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46548458
ALFA ROMEO      46791865
ALFA ROMEO      55181198
ALFA ROMEO      55181620
ALFA ROMEO      55197953
ALFA ROMEO      55217836
FIAT      46548458
FIAT      46791865
FIAT      55181198
FIAT      55181620
FIAT      55197953
FIAT      55217836
LANCIA      46548458
LANCIA      46791865
LANCIA      55181198
LANCIA      55181620
LANCIA      55197953
LANCIA      55217836

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156052 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.