Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 70 94 4813 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 70 94 4813 SWAG Autoteile GmbH

70 94 4813 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

70 94 4813

Grubość [mm] 39,5
średnica zewnętrzna [mm] 150,0
Ciężar [kg] 1,33
Ilość żeber 4
Parametr 5PK
dla numeru OE 55181620 S1
nr EAN 4044688659675

skład zestawu:
62 93 3757 Śruba koła pasowego
70 94 4413 Koło pasowe, wał korbowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 70 94 4813 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: ABARTH 500 / 595 / 695, 500C / 595C / 695C, GRANDE PUNTO, PUNTO; ALFA ROMEO GIULIETTA, GIULIETTA/HATCHBACK, MITO; FIAT 500 1.1-1.4LPG 12.98-
numery OEM:
ALFA ROMEO      46791865
ALFA ROMEO      55181620
ALFA ROMEO      55181620 S1
ALFA ROMEO      55217836
FIAT      46548458
FIAT      46791865
FIAT      55181198
FIAT      55181620
FIAT      55181620 S1
FIAT      55197953
FIAT      55217836
LANCIA      46791865
LANCIA      55181198
LANCIA      55181620
LANCIA      55181620 S1
LANCIA      55217836
JEEP      55181620
JEEP      55181620 S1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 70 94 4813 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.