Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10033 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10033 ORIGINAL IMPERIUM

10033 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10033

Średnica zewnętrzna 1 [mm] 150
Ilość żeber 4
Masa [g] 1427
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 139,8
Średnica wewnętrzna [mm] 23
Szerokość 1 [mm] 38,2
Szerokość 2 [mm] 23,4
nr EAN 8033989013954

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10033 ORIGINAL IMPERIUM

numery OEM:
ALFA ROMEO      46548458
ALFA ROMEO      46791865
ALFA ROMEO      55181198
ALFA ROMEO      55181620
ALFA ROMEO      55197953
ALFA ROMEO      55217836
ALFA ROMEO      55217839
FIAT      46548458
FIAT      46791865
FIAT      55181198
FIAT      55181620
FIAT      55197953
FIAT      55217836
FIAT      55217839
LANCIA      46548458
LANCIA      46791865
LANCIA      55181198
LANCIA      55181620
LANCIA      55197953
LANCIA      55217836
LANCIA      55217839

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10033 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10033 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.