Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 5356008 sasic

Wysprzęglik centralny sprzęgła 5356008 SASIC

5356008 Wysprzęglik centralny sprzęgła SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5356008

producent:

SASIC

Materiał Aluminium
Średnica kabla [mm] 12,2
Średnica [mm] 36
dla numeru OE 1548409
nr EAN 3660872440280

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5356008 SASIC

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50, FORD C-MAX, C-MAX II, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI, GRAND C-MAX, MONDEO IV 1.4-1.8ALK 10.03-06.19
numery OEM:
FORD      1434878
FORD      1457641
FORD      1480708
FORD      1495872
FORD      1548409
VOLVO      30759883
VOLVO      31256199
VOLVO      31259635
VOLVO      31656055

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5356008 SASIC w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.