Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Chrysler STRATUS (JA) 2.5 LX V6 (1995.12-2001.04) 163km » 9006337 sasic
wybrany samochód: 
Chrysler Stratus (ja) 2.5 Lx V6 (1995.12-2001.04) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006337 SASIC

9006337 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9006337

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintuM12x1,5
dla numeru OE5958246
nr EAN3660872333100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006337 SASIC

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: FIAT FIORINO, FIORINO/MINIVAN, UNO, LANCIA Y10 0.9-1.9D 10.77-06.06
numery OEM:
FIAT      5958246
FIAT      5958247
FIAT      5983406
FIAT      7560331
LANCIA      5958246
LANCIA      5958247
LANCIA      5983406

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9006337 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.