Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) 1.4 TSI (2012.07-2015.06) 122km » 9006838 sasic
wybrany samochód: 
Skoda Rapid (nh3, Nk3, Nk6) 1.4 Tsi (2012.07-2015.06) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006838 SASIC

9006838 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SASIC
 

    Ocena:
numer części:

9006838

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Rozmiar gwintu 2M14x1,5
Rozmiar gwintu 1M16x1,5
Długość [mm]288
dla numeru OEPart/oe 1377655
nr EAN3660872369659

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006838 SASIC

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 288mm) pasuje do: FORD FOCUS II, FOCUS III/HATCHBACK, FOCUS II/KOMBI, FOCUS I/KOMBI 1.4-2.5 08.98-12.17
numery OEM:
FORD      1317453
FORD      1377655

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 9006838 SASIC w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.