Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 302 496 topran

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 302 496 TOPRAN

302 496 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN
topran 302 496
Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 302 496
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

302 496

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 305
Rozmiar gwintu 1 M 16 x 1,5
Rozmiar gwintu 2 M 14 x 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 302 496 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 305mm) pasuje do: FORD FOCUS II 1.4-2.5 07.04-09.12
numery OEM:
FORD      1 317 453
FORD      1 377 655
FORD      4M513L519AA
FORD      4M513L519AB

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 302 496 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 302 496 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.