Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 19238 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19238 SIDEM

19238 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

19238

producent:

SIDEM

Strona zabudowy z lewej
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 113
Wymiar gwintu FM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 11,6
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 19239
nr EAN 5413978191062

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19238 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19238 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19238 producenta SIDEM

OPEL

1603544, 1609457

FIAT

77363829, 77364568

CITROËN

1610937180, 381786

ALFA ROMEO

77364568

PEUGEOT

1610937180, 381786

numery OEM:
ALFA ROMEO      773 64 568
CITROËN      16 109 371 80
CITROËN      3817 86
FIAT      773 63 829
FIAT      773 64 568
OPEL      16 03 544
OPEL      16 09 457
PEUGEOT      16 109 371 80
PEUGEOT      3817 86
VAUXHALL      93 189 023

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19238 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19238 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.