Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 3137 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3137 SIDEM

3137 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

3137

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 67
Wymiar gwintu 1/2"x20UNFR
Wymiar stożka [mm] 11,7
Rozmiar gwintu 1 MM10x1,25R
nr EAN 5413978113514

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3137 SIDEM

numery OEM:
FORD      1 032 567
FORD      1 032 689
FORD      1 034 417
FORD      6 969 517
FORD      6 969 518
FORD USA      94FB 3289 A2A
FORD USA      97FB 3289 A1A
FORD USA      97KB 3289 BA
FORD USA      97KX 3270 AA
FORD USA      X4SC 3290 AB

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3137 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 3137 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.