Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-070 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-070 OPTIMAL

G1-070 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-070
42.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-070

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 67,8
Wymiar gwintu 1/2" x 20 UNF RHT F
Wymiar stożka [mm] 12
Zbieżność stożka 1/6
nr EAN 4031185910705

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-070 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-070 FORD COURIER,FIESTA,KA

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-070 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-070 producenta OPTIMAL

FORD

1032567, 1034417, 6969517, 6969518, 84FB3289A2A, 94FX3270AA

numery OEM:
FORD      1032567
FORD      1034417
FORD      6969517
FORD      6969518
FORD      84FB3289A2A
FORD      94FX3270AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-070 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.