Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Nissan PRIMERA (P10) 1.6 (1990.06-1996.01) 97km » 45831 sidem
wybrany samochód: 
Nissan Primera (p10) 1.6 (1990.06-1996.01) 97km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45831 SIDEM

45831 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

45831

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka1/10
Długość [mm]185
Wymiar gwintuMM17X1,5R
Wymiar stożka [mm]14,8
nr EAN5413978121229

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45831 SIDEM

numery OEM:
TOYOTA      45406 29115
TOYOTA      45406 39085
TOYOTA      45406 39086
TOYOTA      45406 39095
TOYOTA      45406 39115
TOYOTA      45406 39125
TOYOTA      45406 39155
VOLKSWAGEN      J45 406 391 15

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45831 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 45831 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.