Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L13015 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13015 MONROE

L13015 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L13015

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,800
Wymagana ilość 2
Gwint zewn. [mm] 17x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 31
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 4
nr EAN 5412096397585

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13015 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: TOYOTA HILUX IV, HILUX V, HILUX VI; VW TARO 1.8-2.5D 08.83-07.05
numery OEM:
TOYOTA      45406-29115
TOYOTA      45406-39085
TOYOTA      45406-39086
TOYOTA      45406-39095
TOYOTA      45406-39115
TOYOTA      45406-39125
TOYOTA      45406-39155
VOLKSWAGEN      J45 406 391 15
zamienniki:
101-446
brak
BOSAL INTERNATIONAL N.V.
44127
brak
SPIDAN
JTE481
brak
TRW
0183783
brak
OCAP
QR2043S
brak
QUINTON

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13015 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L13015 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.