Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 50538 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50538 SIDEM

50538 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

50538

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 95
Wymiar gwintu MM24x1,5R
Wymiar stożka [mm] 18,1
Rozmiar gwintu 1 MM16x1,5R
parzyste numery artykułów 50539
nr EAN 5413978125111

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50538 SIDEM

numery OEM:
DAF      0 608 530
IVECO      4248 0024
IVECO      4249 1937
MERCEDES-BENZ      000 330 03 35
MERCEDES-BENZ      000 330 06 35
MERCEDES-BENZ      000 330 24 10
MERCEDES-BENZ      000 330 67 35
MERCEDES-BENZ      000 330 85 35
MERCEDES-BENZ      000 330 87 35
MERCEDES-BENZ      000 338 24 10
MERCEDES-BENZ      000 460 72 48
MERCEDES-BENZ      000 463 32 29
MERCEDES-BENZ      002 460 16 48
RENAULT      50 00 814 097
VOLVO      1 190 778
VOLVO      1 517 449
VOLVO      1 517 452
VOLVO      1 518 142

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50538 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50538 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.