Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-726 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-726 OPTIMAL

G1-726 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-726

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-726

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 99,2
Wymiar stożka [mm] 18,3
Gwint zewn. [mm] M24 x 1,50 RHT M
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułów G1-727
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185917261

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-726 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0003300335
MERCEDES-BENZ      0003306735
MERCEDES-BENZ      0003308535
MERCEDES-BENZ      0003308735
MERCEDES-BENZ      0003382410
MERCEDES-BENZ      81953016303
MERCEDES-BENZ      A0003300335
MERCEDES-BENZ      A0003306735
MERCEDES-BENZ      A0003308535
MERCEDES-BENZ      A0003308735
MERCEDES-BENZ      A0003382410
MERCEDES-BENZ      A81953016303

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-726 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.