Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 50539 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50539 SIDEM

50539 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

50539

producent:

SIDEM

Strona zabudowy:oś przednia, z prawej
Zbieżność stożka: 1/10
Długość [mm]: 95
Wymiar gwintu: MM24x1,5L
Wymiar stożka [mm]: 18,1
Rozmiar gwintu 1: MM16x1,5R
parzyste numery artykułów: 50538
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50539 SIDEM

numery OEM:
IVECO      4248 0023
IVECO      42480023
IVECO      4253 2543
IVECO      42532543
IVECO      819 3649
IVECO      8193649
MERCEDES-BENZ      000 330 02 35
MERCEDES-BENZ      000 330 07 35
MERCEDES-BENZ      000 330 68 35
MERCEDES-BENZ      000 330 86 35
MERCEDES-BENZ      000 330 88 35
MERCEDES-BENZ      000 460 73 48
MERCEDES-BENZ      0003300235
MERCEDES-BENZ      0003300735
MERCEDES-BENZ      0003306835
MERCEDES-BENZ      0003308635
MERCEDES-BENZ      0003308835
MERCEDES-BENZ      0004607348
MERCEDES-BENZ      002 460 19 48
RENAULT      5000814096
VOLVO      1 517 448
VOLVO      1517448

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50539 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50539 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.