Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 63732 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 63732 SIDEM

63732 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

63732

producent:

SIDEM

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 88
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 16,5
Rozmiar gwintu 1 MM14X1,5R
parzyste numery artykułów 63733
nr EAN 5413978169788

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 63732 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 63732 ma zastosowanie do modeli samochodów

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 63732 producenta SIDEM

PORSCHE

95534713120, 95534713121, 95534713122

VOLKSWAGEN

2H0422818, 7L0422817B, 7L0422817C, 7L0422817D

AUDI

7L0422817B, 7L0422817C, 7L0422817D

numery OEM:
AUDI      7L0 422 817 B
AUDI      7L0 422 817 C
AUDI      7L0 422 817 D
PORSCHE      955 347 131 20
PORSCHE      955 347 131 21
PORSCHE      955 347 131 22
VOLKSWAGEN      2H0 422 818
VOLKSWAGEN      7L0 422 817 B
VOLKSWAGEN      7L0 422 817 C
VOLKSWAGEN      7L0 422 817 D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 63732 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 63732 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.