Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat TALENTO Platforma / podwozie (290_) 1.9 D (290UAK, 290UTK) (1989.03-1994.03) 71km » 89030 sidem
wybrany samochód: 
Fiat Talento Platforma / Podwozie (290_) 1.9 D (290uak, 290utk) (1989.03-1994.03) 71km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 89030 SIDEM

89030 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

89030

dostawca:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka1/8
Długość [mm]75
Wymiar gwintuFM14x1,5R
Wymiar stożka [mm]13,2
Rozmiar gwintu 1MM12x1,5R
nr EAN5413978155316
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 89030 SIDEM

numery OEM:
CHEVROLET      96205808
CHEVROLET      96205809
CHEVROLET      96446586
DAEWOO      96205808
DAEWOO      96205809
DAEWOO      96446586

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 89030 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 89030 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.