Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9048 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM

9048 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

9048

producent:

SIDEM

Strona zabudowy z lewej
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 136
Wymiar gwintu FM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12,3
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,5R
parzyste numery artykułów 9049
nr EAN 5413978175253

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 ma zastosowanie do modeli samochodów

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 producenta SIDEM

SAAB

12765896, 12787821, 12801423, 5235650, 5239314, 93194521

FIAT

77363713

OPEL

1603227

numery OEM:
FIAT      773 63 713
OPEL      16 03 227
SAAB      12 765 896
SAAB      12 787 821
SAAB      12 801 423
SAAB      52 35 650
SAAB      52 39 314
SAAB      93 194 521
VAUXHALL      93 172 254

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9048 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.