Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » VKMV 5PK880 skf

Pasek klinowy wielorowkowy VKMV 5PK880 SKF

VKMV 5PK880 Pasek klinowy wielorowkowy SKF

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (12 ocen)
numer części:

VKMV 5PK880

producent:

SKF

Długość [mm] 880
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396789

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy VKMV 5PK880 SKF

Pasek wielorowkowy (5PK880) pasuje do: ALFA ROMEO SPIDER, BMW Z3 (E36), CHEVROLET COBALT, OPEL ASTRA G, SIGNUM, SPEEDSTER, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, ZAFIRA B 1.2-3.2 07.92-

Pasek klinowy wielorowkowy VKMV 5PK880 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Pasek klinowy wielorowkowy VKMV 5PK880 producenta SKF

TOYOTA

9091602338, 9936520880, 9936570880

ALFA ROMEO

60597250

RENAULT

7700868273, 7701064349

BMW

11281402334

OPEL

1340669, 1340675, 1340678, 24435953, 24466976, 24466979, 55351459, 6340610, 6340644, 9201723

numery OEM:
ALFA ROMEO      60597250
BMW      11 28 1 402 334
OPEL      13 40 669
OPEL      13 40 675
OPEL      13 40 678
OPEL      24435953
OPEL      24466976
OPEL      24466979
OPEL      55351459
OPEL      63 40 610
OPEL      63 40 644
OPEL      9201723
RENAULT      77 00 868 273
RENAULT      77 01 064 349
TOYOTA      90916-02338
TOYOTA      99365-20880
TOYOTA      99365-70880
VAUXHALL      13 40 669
VAUXHALL      13 40 675
VAUXHALL      13 40 678
VAUXHALL      24435953
VAUXHALL      24466976
VAUXHALL      55351459
VAUXHALL      63 40 610
VAUXHALL      63 40 644
VAUXHALL      9201723

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy VKMV 5PK880 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy VKMV 5PK880 SKF:

zbigniew, sosnowiec
2024-07-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Arkadiusz, Ustka
2021-03-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Ostrów Wielkopolski
2020-12-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jan, Ksawerów
2021-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kendel, Warszawa
2023-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Warszawa
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Warszawa
2025-06-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Warszawa
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
KRZYSZTOF, CZECHOWICE-DZIEDZICE
2025-07-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Warszawa
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Arkadiusz, Ustka
2021-03-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Informacje o producencie części do samochodów firmie SKF

 

SKF to firma szwedzka, założona w 1907 roku przez Gustafa Ericssona. Nazwa "SKF" to skrót od Svenska Kullagerfabriken, co oznacza po szwedzku "Szwedzkie Fabryki Łożysk Kulowych". Firma specjalizuje się w produkcji łożysk i innych części mechanicznych stosowanych w przemyśle, w tym także w przemyśle samochodowym.

Produkty SKF dla przemysłu samochodowego obejmują łożyska, uszczelki, pakiety uszczelkowe, przeguby kulowe i wiele innych części, które są stosowane w różnych systemach pojazdów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i inne.

Firma posiada fabryki w wielu krajach na całym świecie, w tym w Szwecji, Niemczech, Francji, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Japonii i Chinach.

SKF jest jednym z największych producentów łożysk na świecie i posiada bogatą historię innowacji technologicznych, w tym wynalezienie łożyska kulkowego samonośnego w 1919 roku oraz rozwoju łożyska magnetycznego w latach 90-tych. Firma posiada również wiele patentów na swoje produkty.

SKF wyróżnia się na rynku dzięki swojej strategii "BeyondZero", która koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i redukcji wpływu na środowisko naturalne poprzez innowacje technologiczne i działania proekologiczne w procesach produkcyjnych. Firma skupia się również na dostarczaniu klientom rozwiązań optymalizujących koszty i zwiększających wydajność poprzez zaawansowane technologie i usługi serwisowe.