Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Opel ASTRA H CLASSIC Kombi (A04) 1.7 CDTi (L35) (2009.01-???) 110km » 2.12-CSC statim
wybrany samochód: 
Opel Astra H Classic Kombi (a04) 1.7 Cdti (l35) (2009.01-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 2.12-CSC STATIM

2.12-CSC Wysprzęglik centralny sprzęgła STATIM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2.12-CSC

producent:

STATIM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 2.12-CSC STATIM

numery OEM:
CHRYSLER      5101092AA
CHRYSLER      5114332AA
MERCEDES-BENZ      000 254 16 08
MERCEDES-BENZ      000 254 25 08
MERCEDES-BENZ      A 000 254 16 08
MERCEDES-BENZ      A 000 254 25 08
VOLKSWAGEN      0B7 141 671

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 2.12-CSC STATIM w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.