Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 30 92 2550 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 30 92 2550 SWAG Autoteile GmbH

30 92 2550 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 92 2550

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4044688225504

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 30 92 2550 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      034 115 561 A
AUDI      06A 115 561
AUDI      06A 115 561 A
AUDI      06A 115 561 B
AUDI      078 115 561 K
AUDI      34 115 561 A
AUDI      6A 115 561
AUDI      6A 115 561 A
AUDI      6A 115 561 B
AUDI      78 115 561 K
SEAT      034 115 561 A
SEAT      06A 115 561
SEAT      06A 115 561 A
SEAT      06A 115 561 B
SEAT      34 115 561 A
SEAT      6A 115 561
SEAT      6A 115 561 A
SEAT      6A 115 561 B
SKODA      034 115 561 A
SKODA      06A 115 561
SKODA      06A 115 561 A
SKODA      06A 115 561 B
SKODA      34 115 561 A
SKODA      6A 115 561
SKODA      6A 115 561 A
SKODA      6A 115 561 B
VOLKSWAGEN      034 115 561 A
VOLKSWAGEN      06A 115 561
VOLKSWAGEN      06A 115 561 A
VOLKSWAGEN      06A 115 561 B
VOLKSWAGEN      06A 115 561 E
VOLKSWAGEN      34 115 561 A
VOLKSWAGEN      6A 115 561
VOLKSWAGEN      6A 115 561 A
VOLKSWAGEN      6A 115 561 B
VOLKSWAGEN      6A 115 561 E

Zastosowanie Filtr oleju 30 92 2550 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.