Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 40 93 2122 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 40 93 2122 SWAG Autoteile GmbH

40 93 2122 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

40 93 2122

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4044688566089

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 40 93 2122 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
OPEL      009118634
OPEL      06 50 104
OPEL      06 50 401
OPEL      09118634
OPEL      093183723
OPEL      093185475
OPEL      30 06 005
OPEL      6 50 104
OPEL      6 50 401
OPEL      9118634
OPEL      93183723
OPEL      93185475
SAAB      45 02 696
VAUXHALL      093156245
VAUXHALL      093156300
VAUXHALL      093156954
VAUXHALL      095509857
VAUXHALL      93156245
VAUXHALL      93156300
VAUXHALL      93156954
VAUXHALL      95509857
CHEVROLET      88905405
CHEVROLET      88905845
CHEVROLET      90144675
CHEVROLET      92142003
CHEVROLET      93156171
CHEVROLET      93156243
CHEVROLET      93156300
CHEVROLET      93156310
CHEVROLET      94630907
CHEVROLET      94632619
CHEVROLET      94797406
CHEVROLET      96352845
CHEVROLET      96458873
CHEVROLET      96879797
CHEVROLET      EC94797406
DAEWOO      93156243
DAEWOO      94797406
DAEWOO      96352845
DAEWOO      96458873
DAEWOO      96879797
DAEWOO      EC94797406

Zastosowanie Filtr oleju 40 93 2122 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.