Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1310900 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1310900 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1310900 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1310900

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 86
średnica zewnętrzna [mm] 75
Gwint wewnętrzny [mm] M18 x 1,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416013813

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1310900 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: CHEVROLET AVEO / KALOS, CAPTIVA, CRUZE, EPICA, EVANDA, LACETTI, LANOS, NUBIRA, REZZO, TRANS SPORT; DAEWOO ESPERO, EVANDA, KALOS, LACETTI, LANOS, LEGANZA 1.2-3.4 09.81-
numery OEM:
CHRYSLER      93156300
CHRYSLER      93156954
CHRYSLER      93178952
CHRYSLER      94797406
CHRYSLER      95509857
CHRYSLER      96352845
CHRYSLER      96395221
CHRYSLER      96458873
CHRYSLER      96879797
CITROËN      1109 A9
CITROËN      MLS000530
FIAT      71739871
FIAT      71741501
FORD      5009285
FORD      5016786
GMC      55352643
GMC      55496757
GMC      90499125
GMC      93156245
GMC      93156300
GMC      93156954
GMC      93178952
GMC      93745067
GMC      94630907
GMC      94632619
GMC      96879797
ISUZU      8-92142-009-0
ISUZU      8-93156-243-0
ISUZU      8-93156-298-0
ISUZU      8-93156-300-0
ISUZU      8250146930
OPEL      05650305
OPEL      0650104
OPEL      0650401
OPEL      55352643
OPEL      55496757
OPEL      5650305
OPEL      5650343
OPEL      650104
OPEL      650144
OPEL      650381
OPEL      650401
OPEL      90510934
OPEL      90510935
OPEL      93156243
OPEL      93156245
OPEL      93156300
OPEL      93156954
OPEL      93178952
OPEL      93179720
OPEL      93183723
OPEL      93185475
OPEL      95509857
OPEL      96395221
OPEL      VOF28
OPEL      VOF93
PEUGEOT      1109 A9
PEUGEOT      MLS000530
RENAULT      77 01 415 070
SAAB      4502696
SAAB      93183723
SAAB      93185475
SAAB      95509857
CHEVROLET      55352643
CHEVROLET      93156243
CHEVROLET      93156245
CHEVROLET      93156300
CHEVROLET      93156954
CHEVROLET      93178952
CHEVROLET      93179720
CHEVROLET      93745067
CHEVROLET      94797406
CHEVROLET      95509857
CHEVROLET      96352845
CHEVROLET      96395221
CHEVROLET      96458873
CHEVROLET      96879797
CHEVROLET      EC94797406
DAEWOO      93745067
DAEWOO      94797406
DAEWOO      96352845
DAEWOO      96395221
DAEWOO      96458873
DAEWOO      EC947-97406
LOTUS      A124E6196S
zamienniki:
0 986 AF1 010
brak
BOSCH
0 986 AF1 083
brak
BOSCH
0 986 AF1 141
brak
BOSCH
0 986 B00 021
brak
BOSCH
F 002 H20 226
brak
BOSCH
10-0064
brak
KAGER
WL7129
brak
FILTRON WIX
50013100/10
brak
KOLBENSCHMIDT
G102/013
brak
CHAMPION
G102/144
brak
CHAMPION
J1310902
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1310903
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
ADG02103
brak
BLUE PRINT
WL7087
brak
QUINTON
WL7129
brak
QUINTON
J FO-398S
brak
JAPANPARTS
161013109000
brak
MAGNETI MARELLI
26-0073
brak
MAXGEAR
26-0606
brak
MAXGEAR
10-0263
brak
KAGER
PH4701
brak
FRAM
QFL0011
brak
QUINTON
QFL0068
brak
QUINTON
FO-00192
brak
OPTIMAL

Zastosowanie Filtr oleju J1310900 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.