Wysokość [mm] | 79 | |
Wymiar gwintu | M 18x1,5mm | |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Średnica [mm] | 76 | |
Ciężar [kg] | 0,27 | |
nr EAN | 4046001295263 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0079 VAICO
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE
9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X
TROOPER III, TROOPER III samochód terenowy otwarty, D-MAX I, ASCENDER, VEGA, ELF, D-MAX II
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
AZTEK, G6, MONTANA, TORRENT, MATIZ G2, G4 coupe, G3
IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI
KALINA, PRIORA, GRANTA, LARGUS, LARGUS Skrzynia, KALINA II, VESTA
00650401, 009118634, 03006005, 0650381, 0650401, 0650104, 09118634, 093183723, 093185475, 3006005, 650381, 650401, 650104, 9118634, 92142009, 93156245, 93156300, 93156310, 93156954, 93156243, 93179720, 94630907, 94797406, 95509857
93183723, 93185475
96352845, 96395221, 96458873, 96879797, EC94797406
93179720, 96352845, 96395221, 96458873, 96879797, EC94797406
OPEL | 00650 401 | |
OPEL | 009118634 | |
OPEL | 03006 005 | |
OPEL | 06 50 381 | |
OPEL | 06 50 401 | |
OPEL | 0650 104 | |
OPEL | 09118634 | |
OPEL | 093183723 | |
OPEL | 093185475 | |
OPEL | 3006 005 | |
OPEL | 6 50 381 | |
OPEL | 6 50 401 | |
OPEL | 650104 | |
OPEL | 9118634 | |
OPEL | 92 142 009 | |
OPEL | 93 156 245 | |
OPEL | 93 156 300 | |
OPEL | 93 156 310 | |
OPEL | 93 156 954 | |
OPEL | 93156243 | |
OPEL | 93156245 | |
OPEL | 93156300 | |
OPEL | 93156310 | |
OPEL | 93156954 | |
OPEL | 93179720 | |
OPEL | 94 630 907 | |
OPEL | 94 797 406 | |
OPEL | 95 509 857 | |
OPEL | 95509857 | |
SAAB | 93 183 723 | |
SAAB | 93 185 475 | |
VAUXHALL | 93179720 | |
CHEVROLET | 93179720 | |
CHEVROLET | 96352845 | |
CHEVROLET | 96395221 | |
CHEVROLET | 96458873 | |
CHEVROLET | 96879797 | |
CHEVROLET | EC94797406 | |
DAEWOO | 96352845 | |
DAEWOO | 96395221 | |
DAEWOO | 96458873 | |
DAEWOO | 96879797 | |
DAEWOO | EC94797406 | |
BUICK | 2501 07 92 |
Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V40-0079 VAICO w samochodach:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.