Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 50 72 0017 swag autoteile gmbh

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0017 SWAG Autoteile GmbH

50 72 0017 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

50 72 0017

Długość [mm] 308
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M14 x 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,46
nr EAN 4044688508232

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0017 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 308mm) pasuje do: FORD ESCORT CLASSIC, ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI, ORION III 1.3-2.0 07.90-06.01
numery OEM:
FORD      6 180 922
FORD      6 197 238
FORD USA      91AB3L519CB

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0017 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 50 72 0017 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.