Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 62 93 1300 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 62 93 1300 SWAG Autoteile GmbH

62 93 1300 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

62 93 1300

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 89
średnica zewnętrzna [mm] 76,0
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 71
Ciężar [kg] 0,34
nr EAN 4044688559562

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 62 93 1300 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
ALFA ROMEO      46423474
ALFA ROMEO      46805832
ALFA ROMEO      46808398
ALFA ROMEO      60612882
ALFA ROMEO      60621890
ALFA ROMEO      60810852
ALFA ROMEO      60813507
ALFA ROMEO      71736158
ALFA ROMEO      71736159
ALFA ROMEO      71771758
ALFA ROMEO      7571543
ALFA ROMEO      7715489
ALFA ROMEO      9456000927
CITROËN      1106.X6
CITROËN      1109.AP
CITROËN      1109.J9
CITROËN      1109.K7
CITROËN      1109.N3
CITROËN      1109.N5
CITROËN      1109.S8
CITROËN      E149003
CITROËN      E149130
FIAT      46423474
FIAT      46468378
FIAT      46805832
FIAT      46808398
FIAT      60612882
FIAT      60621890
FIAT      60810852
FIAT      71736158
FIAT      71736159
FIAT      71771359
FIAT      71771371
FIAT      71771758
FIAT      7571543
FIAT      7604770
FIAT      7715489
FIAT      9456000220
FIAT      9456000927
FIAT      9567205780
FIAT      9600293380
FIAT      9628173380
LANCIA      46805832
LANCIA      46808398
LANCIA      60612882
LANCIA      60621890
LANCIA      60810852
LANCIA      71736158
LANCIA      71736159
LANCIA      71753854
LANCIA      71771758
LANCIA      7571543
LANCIA      7715489
LANCIA      9456000927
LANCIA      9567205780
LANCIA      9628173380
PEUGEOT      1109.87
PEUGEOT      1109.AP
PEUGEOT      1109.N2
PEUGEOT      1109.N4
PEUGEOT      1109.S7
PEUGEOT      E149003
PEUGEOT      E149130

Zastosowanie Filtr oleju 62 93 1300 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.