Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 720 801 topran

Filtr oleju 720 801 TOPRAN

720 801 Filtr oleju TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

720 801

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20
Wysokość [mm] 89
średnica zewnętrzna [mm] 76
Skok gwintu [mm] 1,5
Materiał obudowy blacha stalowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 720 801 TOPRAN

numery OEM:
ALFA ROMEO      46468378
ALFA ROMEO      46519728
ALFA ROMEO      46805832
ALFA ROMEO      60813675
ALFA ROMEO      71736158
ALFA ROMEO      9567205780
ALFA ROMEO      9628173380
CITROËN      1109 AK
CITROËN      1109 AP
CITROËN      1109 CA
CITROËN      1109 J9
CITROËN      1109 N2
CITROËN      1109 N3
CITROËN      1109 S7
CITROËN      1109 S8
CITROËN      1109 X5
CITROËN      1109 X6
CITROËN      96 538 272 80
FIAT      46468378
FIAT      46519728
FIAT      46805832
FIAT      60813675
FIAT      71736158
FIAT      9567205780
FIAT      9628173380
LANCIA      46468378
LANCIA      46519728
LANCIA      46805832
LANCIA      60813675
LANCIA      71736158
LANCIA      9567205780
LANCIA      9628173380
PEUGEOT      1109 AK
PEUGEOT      1109 AP
PEUGEOT      1109 CA
PEUGEOT      1109 J9
PEUGEOT      1109 N2
PEUGEOT      1109 N3
PEUGEOT      1109 S7
PEUGEOT      1109 S8
PEUGEOT      1109 X5
PEUGEOT      1109 X6
PEUGEOT      96 538 272 80

Zastosowanie Filtr oleju 720 801 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 720 801 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.