Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 62 93 2223 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 62 93 2223 SWAG Autoteile GmbH

62 93 2223 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

62 93 2223

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4044688322234

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 62 93 2223 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
CITROËN      1109.AK
CITROËN      1109.AL
CITROËN      1109.AP
CITROËN      1109.CA
CITROËN      1109.CN
CITROËN      1109.J8
CITROËN      1109.J9
CITROËN      1109.K2
CITROËN      1109.N2
CITROËN      1109.N3
CITROËN      1109.R0
CITROËN      1109.R1
CITROËN      1109.T0
CITROËN      1109.T1
CITROËN      1109.X2
CITROËN      1109.X6
CITROËN      96 448 854 80
CITROËN      E149102
CITROËN      E149134
FIAT      71753741
FIAT      71771763
FIAT      9456183480
FIAT      9456203480
FIAT      9456203580
LANCIA      71753741
LANCIA      9456183480
LANCIA      9456203480
LANCIA      9456203580
NISSAN      15208-6F901
NISSAN      15208-6F910
OPEL      36 47 177
PEUGEOT      1109.AK
PEUGEOT      1109.AL
PEUGEOT      1109.AP
PEUGEOT      1109.CA
PEUGEOT      1109.J9
PEUGEOT      1109.N2
PEUGEOT      1109.R0
PEUGEOT      1109.T0
PEUGEOT      1109.X5
PEUGEOT      96 448 854 80
PEUGEOT      E149102
PEUGEOT      E149134
RENAULT      77 00 720 978
SUZUKI      16510-66G00
SUZUKI      16510-66G02
SUZUKI      16510-86CA0
SUZUKI      16510-86CA0-DOM
SUZUKI      16510-86CB0
SUZUKI      16510-86CB1
SUZUKI      99000-9900C-100
SUZUKI      99000-9900C-310
TOYOTA      SU001-00186
TOYOTA      SU001-00453
TOYOTA      SU001-01084
VAUXHALL      003647177
VAUXHALL      03647177
VAUXHALL      3647177

Zastosowanie Filtr oleju 62 93 2223 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.