Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wymiar gwintu | M 20 |
Wysokość [mm] | 93 |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 |
Skok gwintu [mm] | 1,5 |
Materiał obudowy | blacha stalowa |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 720 803 TOPRAN
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
1109AL, 1109R1, 1109T0, 1109T1, 1109X2
1109AL, 1109R1, 1109T0, 1109T1, 1109X2
71753741, 9456183480, 9456203580
1890364, DS7Q6714AA
SU00100186, SU00100453, SU00101084
71753741, 9456183480, 9456203580
1109AL, 3647177
CITROËN | 1109 AL | |
CITROËN | 1109 R1 | |
CITROËN | 1109 T0 | |
CITROËN | 1109 T1 | |
CITROËN | 1109 X2 | |
FIAT | 71753741 | |
FIAT | 9456183480 | |
FIAT | 9456203580 | |
FORD | 1 890 364 | |
FORD | DS7Q6714AA | |
LANCIA | 71753741 | |
LANCIA | 9456183480 | |
LANCIA | 9456203580 | |
OPEL | 1109 AL | |
OPEL | 3647177 | |
PEUGEOT | 1109 AL | |
PEUGEOT | 1109 R1 | |
PEUGEOT | 1109 T0 | |
PEUGEOT | 1109 T1 | |
PEUGEOT | 1109 X2 | |
TOYOTA | SU001 00186 | |
TOYOTA | SU001 00453 | |
TOYOTA | SU001 01084 | |
VAUXHALL | 1109 AL | |
VAUXHALL | 3647177 |
Zastosowanie Filtr oleju 720 803 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 720 803 TOPRAN:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.