Średnica bębna hamulcowego | 254 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 96,5 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 293,5 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 122,5 |
Wzór otworów/Ilość otworów | 06/07 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 170 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 255,8 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 129,8 |
Ciężar [kg] | 12,5 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez piasty koła |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła |
Techniczny numer informacyjny | 98100 0215 0 1 |
nr EAN | 4019722207211 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 94021500 TEXTAR
FIAT | 7910200 | |
IVECO | 7162112 | |
IVECO | 7165379 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 94021500 TEXTAR w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy 94021500 TEXTAR:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.