Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D13011TT THERMOTEC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
8AB515010, 8AB515010A, 8AB815010, 8ABS15010, B66015010B, B66015010C
0K93715010, OK93715010
MAZDA | 8AB515010 | |
MAZDA | 8AB515010A | |
MAZDA | 8AB815010 | |
MAZDA | 8ABS15010 | |
MAZDA | B66015010B | |
MAZDA | B66015010C | |
KIA | 0K93715010 | |
KIA | OK93715010 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D13011TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.