Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D13012TT THERMOTEC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
8AH215010, 8AH215010A, 8AH215010B, 8AK115010
0FE1H15010H
MAZDA | 8AH215010 | |
MAZDA | 8AH215010A | |
MAZDA | 8AH215010B | |
MAZDA | 8AK115010 | |
KIA | 0FE1H15010H |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D13012TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.