Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D14019TT THERMOTEC
75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE
CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback
GWP2157, GWP2161, GWP2163
19200P01003, 19200P01004, 19200P1JE02, 19200PG8000, 19200PM3000, 19200PM3003, 19200PM3004, 19200PM3013, 19200PM3014
HONDA | 19200P01003 | |
HONDA | 19200P01004 | |
HONDA | 19200P1JE02 | |
HONDA | 19200PG8000 | |
HONDA | 19200PM3000 | |
HONDA | 19200PM3003 | |
HONDA | 19200PM3004 | |
HONDA | 19200PM3013 | |
HONDA | 19200PM3014 | |
ISUZU | 5860036370 | |
ISUZU | 5860036380 | |
ROVER | GWP2157 | |
ROVER | GWP2161 | |
ROVER | GWP2163 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D14019TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.