Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D18004TT THERMOTEC
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA
1740082820, 1740082821, 1740082822, 1740082823, 1740082840, 1740082840H, 1740082850, 1740082851
SUZUKI | 1740082820 | |
SUZUKI | 1740082821 | |
SUZUKI | 1740082822 | |
SUZUKI | 1740082823 | |
SUZUKI | 1740082840 | |
SUZUKI | 1740082840H | |
SUZUKI | 1740082850 | |
SUZUKI | 1740082851 | |
BUGATTI | PA9303 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D18004TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.