Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1G002TT THERMOTEC
FORD | 1053879 | |
FORD | 1058743 | |
FORD | 1094596 | |
FORD | 1138318 | |
FORD | 1227902 | |
FORD | 1317038 | |
FORD | 19BBX8591FA | |
FORD | 988X8591F1B | |
FORD | 988X8591F1D | |
FORD | 988X8591FC | |
FORD | F8RZ8501NE | |
BUGATTI | PA6013 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1G002TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.