Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1H021TT THERMOTEC
FIAT | 7671811 | |
FIAT | 7720987 | |
FIAT | 7737200 | |
FIAT | 7770034 | |
FIAT | 7784977 | |
FIAT | 7784988 | |
LANCIA | 7671811 | |
LANCIA | 7720987 | |
LANCIA | 7737200 | |
LANCIA | 7770034 | |
LANCIA | 7784977 | |
LANCIA | 7784988 | |
BUGATTI | PA0278 | |
BUGATTI | PA5912 | |
BUGATTI | PA5913 | |
BUGATTI | PA5916 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1H021TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.