Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8W001TT thermotec

Wentylator chłodnicy D8W001TT THERMOTEC

D8W001TT Wentylator chłodnicy THERMOTEC
thermotec D8W001TT

    Ocena:
numer części:

D8W001TT

dostawca:

THERMOTEC

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy D8W001TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 50, 80 B2, 80 B3, 90 B2, 90 B3, SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, VW GOLF I, GOLF II, JETTA I, JETTA II, PASSAT B1 0.8-2.8 05.73-

Wentylator chłodnicy D8W001TT ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Wentylator chłodnicy D8W001TT producenta THERMOTEC

AUDI

165959455L, 171959455E, 191959455A, 191959455J

VOLKSWAGEN

165959455L, 171959455E, 191959455A, 191959455J

SEAT

165959455L, 171959455E, 191959455A, 191959455J

numery OEM:
AUDI      165959455L
AUDI      171959455E
AUDI      191959455A
AUDI      191959455J
SEAT      165959455L
SEAT      171959455E
SEAT      191959455A
SEAT      191959455J
VOLKSWAGEN      165959455L
VOLKSWAGEN      171959455E
VOLKSWAGEN      191959455A
VOLKSWAGEN      191959455J

Zastosowanie Wentylator chłodnicy D8W001TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.